Masz 50 milisekund, aby Twoja strona zrobiła dobre pierwsze wrażenie.1) Dla porównania czas pozwalający umysłowi rozpoznać co znajduje się na zdjęciu to 13 milisekund.2) Krótko, prawda?
Aby doświadczenia użytkownika były pozytywne, strona musi być atrakcyjna graficznie oraz funkcjonalna. Najważniejsze informacje powinny być łatwe do odnalezienia, struktura strony intuicyjna, a ścieżka wykonania danej akcji jak najkrótsza (np. złożenie zamówienia).
Osoby zaangażowane w projektowanie strony (zleceniodawca, programista, grafik, dział marketingu) najczęściej mają trudność w postawieniu się na miejscu użytkownika. Dlatego testowanie powinno być wykonywane przez osoby niezwiązane z projektem czy firmą zlecającą wykonanie strony.
Pomogę Ci zweryfikować czy Twoja strona jest czytelna i użyteczna. Przeprowadzę testy oraz przygotuję rekomendacje.
1) G. Lindgaard, G. Fernandes, C. Dudek “Attention web designers: You have 50 milliseconds to make a good first impression!” Behaviour and Information Technology, 25(2), 115-126
2) Badania przeprowadzone przez Mary Potter z MIT https://news.mit.edu/2014/in-the-blink-of-an-eye-0116